Gesamtsumme
Kostenfreie Lieferung ab einem Einkaufswert von 50,00 €
inkl. MwSt. zzgl. Versandkosten
Product image
Milka Zarte Momente Pralines Mix
99.99 €
In den Warenkorb
закрыть

1826

Philippe Suchard begon chocolade te produceren in zijn geboortestad Serrieres bij Neuchâtel.

1901

Het geboortejaar van MILKA.

Inschrijving van het merk in het handelsregister van het “Keizerlijk Agentschap voor Patenten” in Berlijn. De naam is een samenvoeging van de belangrijkste ingrediënten, melk en cacao. Sinds het begin is de verpakking paars.

1909

1909 werd milka voor de eerste keer in oostenrijk geproduceerd en verkocht.

1909

1909 werd milka voor de eerste keer in oostenrijk geproduceerd en verkocht.

1913

De vraag groeit.

Milka's populariteit neemt steeds meer toe. In 1913 produceerde de fabriek in Lörrach 18 keer meer chocolade dan in 1880.

1922

Het Milka logo is nu groter en goudkleurig.

1926

Milka lanceert seizoenproducten.

1950

Nieuwe verpakking!

De Milka-verpakking verandert weer: het logo is nu wit, de achtergrond is paars.

1962

Het milka-logo wordt een geregistreerd merk.

1964

Officieel lila

Lila wordt de officiële merkkleur.

1972 / 1973

In 1972 werd de MILKA koe gecreëerd en in 1973 wordt ze de centrale figuur voor elke MILKA reclame.

1977

Milka groeit verder!

Sinds 1977 zijn de repen ook verkrijgbaar in grote repen van 200g en nog grotere repen van 300g.

1986

Milka lanceert nieuwe merken.

Nussini en de Lila Pause maken nu deel uit van het Milka-assortiment.

1987

Milka is er nu ook in hartvorm.

1988

Milkas nieuwe look!

Het MILKA logo, de MILKA koe en het Alpenlandschap domineren op de verpakking.

1995

Milka wordt skisponsor

hier: Alpen, Zwitserland: De opblaasbare Milka-koe verschijnt voor het eerst op de FIS Alpin Cup in Lienz. Dat maakte Milka tot een van de bekendste sportsponsors.

1998

De MILKA koe viert zijn 25e verjaardag.

2001

MILKA wordt 100 jaar.

2003

De MILKA koe viert haar 30 jaar.

2007

Milka helpt u milieuvriendelijker te worden.

Milka is nu verkrijgbaar in de milieuvriendelijke flowpack, zonder aluminiumfolie.

2011

De nieuwe campagneslogan wordt gelanceerd: Durf teder te zijn.

2012

MILKA verkent nieuwe categorieën. Vanaf nu kun je de tedere MILKA chocolade terugvinden in een brede waaier van producten : koekjes, chocoladedrank, ijs en vele andere.

2016

Milka "Teder van binnen" - de nieuwe merkhandtekening maakt duidelijk dat er in elke persoon "tederheid" zit, net als in de tedere Milka Alpenmelkchocolade.

2018

De Milka-letters krijgen een moderne look en feel.

2018

De Milka-tabletten zijn nu op de markt verkrijgbaar in matte folie. De nieuwe verpakking voor de tabletten laat duidelijk de verscheidenheid aan Milka-producten zien. De achterzijde met de ingrediënten en voedingswaarden in grotere letters biedt consumenten uitgebreide informatie over de producten.

2019

Milka haalt 100% van de cacao die het merk nodig heeft voor chocolade uit het duurzaamheidsprogramma van Mondelēz International, Cocoa Life.

2020

Milka lanceert de maak de Nieuwe Milka smaak campagne in Nederland .